18 maj 2012

CAROLIN GOES DESIGNER !

Tjenixen på er! :D hoppas livet leker för er! Idag har jag faktiskt fått en hel del gjort, klippt gräset, tagit ner polen (haha! gjorde inte det över vinter för vi var en aningen lata, men vi bestämde oss för att det var dags att ta ner den nu) och så har jag även gjort en förvaring till mina armband! Hade tänkt göra det för jätte länge sedan men har aldrig riktigt blivit av. Såg denna slags förvaringen hemma hos en kompis och bestämde mig för att göra en lika dan, copycat som jag är! 
Den är extrem lätt att göra, allt du behöver är:
  • En bra såg
  • Ett träd, (fråga din mamma innan du börjar såga)
  • Två stora spikar
  • En fil ( för att bli av med vassa kanter)
  • Behandlingsmedel ( hör med din far eller någon annan som vet någon bra produkt) 


 Såga av en bit av en träd, helst en gren, omkretset bör vara lika stor som din handled om inte en aning större. När då sågat av biten penslar du på behandligsmedel för att trädet inte ska dö och då börja ruttna, och så.
Fila i de två ändorna för att få bort vassa kanter helt enkelt! Sedan tar du två stora spikar (bör sticka ut i från vägen ca. 5cm så de måste vara långa) avståndet bör vara ungefär 4 cm kortare än vad själva grenen för att få en bra balans! Lättare än så blir det inte!
Hoppas ni fick lite inspiration! :D 

Bilder kan ni få i morgon, lite för mörkt att ta kort nu! :D

4 kommentarer:

  1. Sv: Haha, stackars dig då! :) Hoppas det går bra med läxorna! ;)

    Kram Hanna♥

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja, då ska alla få se din fina skapelse, hahahha! :D ♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du har haft en toppen vecka i turkiet :)

    SvaraRadera
  4. Finfin blogg jag hamnat på ^^

    Just nu är jag med i en tävling, och det skulle betyda MASSOOOOOR om du skulle vilja rösta på mig!
    Det enda du behöver göra äroch kolla på detta hära videoklippet, inte hela om du inte vill.
    Men det skulle i alla fall betyda MASSOOOOR!!
    http://www.youtube.com/watch?v=J13wbf5GMuQ
    (förlåt om du inte gillar såna hära kommentarer, då är det bara ohc ta bort den ;)
    Kram Cecie!

    SvaraRadera