1 feb. 2012

fula männsikor?

Tänkte diskutera ett ämne som jag sett på ett antal bloggar på senaste ! Om ni har läst rubriken så förstår ni förmodligen vad det ska handla om!
"fula människor"

För mig finns det inga så kallade fula människor, iallafall inte till utseendet! Jag anser att en ful människa är en människa som beter sig dåligt! Jag tycker att skönheten i största del sitter på insidan!
Om man googlar på just den termen "fula människor" får man fram överviktiga eller finniga personer, det är bara fel! Utsidan må vara det första man ser, men när man lär känna en person spelar det ingen roll hur den ser ut! Man (iallafall jag) vill vara med någon som behandlar en rätt!


resultat på google av "fula människor" 



vad tycker ni ? 



8 kommentarer:

  1. Sv: Ja, så går det när man inte är riktigt med ;)

    Jag håller med dig till hundra! Hur man föds väljer man ju dessutom inte själv..

    SvaraRadera
  2. Tänk på den fula ANKUNGEN, det är en gammal saga men den är än idag så sann. Många går efter det yttre.
    Det finns ett ordspråk också att skönheten bedrar visheten. Det kan finnas "vackra" som kan vara så fruktansvärt "elaka" och "falska".
    Så det yttre kan vara en fasad medans en äkta människa med ett gott hjärta och en ärlighet är mera värt att umgås med.

    SvaraRadera
  3. Sv: ja visst är den fin :)
    Påtal om ditt inlägg:
    Jag förstår verkligen hur folk har mage att skriva om "fula människor" Det är enligt mig, fula människor som nämner något som detta. Och då menar inte jag utseendemässigt. Utan bara allmänt. Man gör inte det. Man sätter inte folk i fack som fula. Usch!

    SvaraRadera
  4. Cool tatuering du har ;)

    kram!

    SvaraRadera
  5. det är fullt av hat i världen idag, men det är svårt att få folk att se insidan innan man dömer någon efter utseendet :/

    jo jag bor i värmland hos pappa! men vi har flyttat in till stan :)

    SvaraRadera
  6. Jätte bra inlägg! Håller fullständigt med dig!

    SvaraRadera
  7. Håller med dig fullkomligt!

    SvaraRadera