24 dec. 2011

Lite tips!

Tänkte att jag skulle skriva hur man kan få bättre hy och hår i detta inlägget! och ta detta från en som har haft rätt grov acne!! Tänker inte skriva om några produkter eller så utan mer vad du kan göra helt naturligt!

När det gäller ditt hår så, Massera, MYCKET . Det är bra för hårbotten och hjälper håret att växa snabbare (enligt mig) När det kommer till schamponering och liknande, massera in det riktigt i hårståret och även i hårbotten ( eftersom det är där håret växer, och det är där man behöver näring och liknande) Emellan schamponeringen så kan du ta en inpackning minst en gång i veckan, Men tänk på att du anpassar mängden inpackning efter ditt hår! Avsluta sedan med en balsamering! När du torkar håret, gnugga inte med handduken eftersom det sliter lätt på håret. Låt det helst lufttorka, alltså, Föna inte håret! Tänk på att inte tvätta håret mer än varannan dag. om du tvättar för ofta blir håret av med sin naturliga glans osv.


Nu till din hy! Tänk på att du ska skölja rikligt med vatten, vatten är A&O när det kommer till ditt hår och även din hy! Tänk på att försöka dricka 5 glas vatten/per dag! det är rätt svårt jag vet men bara det gör väldigt mycket!
Jag använder bara en clearing milk till det, och så undviker jag att sova med smink eftersom det täpper till porerna . Om du har lugg så bör du sätt upp den eftersom den gör så att inte huden inte andas lika lätt.
För att tillsätta mer näring kan du äta B-vitaminer. Det hjälper dig även att få starkare naglar och tjockare hår !
Tänk även på att äta rätt, för mycket salt och socker för att din hy hamnar i obalans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar